onsdag 6. april 2011

Fantastisk med vår

Hei og god kveld alle sammen !
For ett fantastisk vær det har vært i dag . . . Her viste gradestokken hele 27 grader.
Jeg bare elsker denne årstiden.

Hadde en fin dag på kurs i dag også . . .  selge,selge,selge ,Hehe !
Når vi kom hjem her , var det bare å hive seg rundt å lage middag , veldig enkelt 
i dag , stekte pølser og potetstappe .
Har jo vært fotball og dans for ungene i ettermiddag . . . derfor hektisk ettermiddag.

Når vi kom hjem fra dansingen , så luktet det KAKE i hele huset her . . . Ulrikke hadde
satt igang med sin bakekunnskap på kjøkkenet!
Mens kaken sto å godgjorde seg , satt jeg og Trine ute på terrassen
og bare kosa oss i vårsola . . . . .

Kaken Ulrikke lagde i ettermiddag var denne
vaniljekaken her :


Oppskriften på denne kaken er så enkel og grei :

1L vaniljesaus.
12 dl mel.
5 dl sukker.
6 ts bakepulver.
2 ts vaniljesukker.
200 gram smeltet smør.

Strø kanel og sukker over før den settes i ovnen .

Sett den i ovnen på 175grader midt i ovnen. Og la den stå der i 35 min.
 Så tar du og strør sukker og kanel over etterpå .

Nå skal jeg sitte å slappe av litt , før vi setter kursen på besøk til ei gode venninde :o)
 
 

2 kommentarer:

Unknown sa...

God kveld;)
Ja, er det ikke deilig for tiden - jeg elsker det ♥ Nå er det snart ikke mer snø her i det hele tatt;))

Nå fikk jeg veldig lyst på kake!

Klem Line

Barbro sa...

Her har vi bare usle 4 grader, men det kommer seg vel etterhvert, som alltid :-)
Kaken så lekker ut. Den tror jeg vi må prøve til helgen. Supert at du deler oppskriften.

Kos deg videre
Klem

Legg inn en kommentar

♥Så hyggelig med kommentarer,og at akkurat DU vil legge igjen en liten hilsen her hos meg ♥