onsdag 31. oktober 2012

Middagsmat

Hva er det til middag???
Det er ett spørsmål som går igjen her hver eneste dag. Og jeg synes det er vanskelig jeg, å tenke ut nye ting å ha til middag...Hvertfall hvis man skal klare å gjøre resten av gjengen fornøyde med dagens valg.
På mandag lagde jeg pølse/makaronigrateng,som jeg også har fått noen spørsmål om oppskrift på.
Og det er ikke noe spesiell oppskrift,bare slumper litt her og der
Litt over en 1/2 pakke med makaroni
1 pose hvit saus (pleier å lage selv,men brukt pose denne gangen)
1.pk skinnfrie pølser
1.bok mais
1.pose med brokkolitopper
Revet ost
salt,pepper,muskatt

Kok makaroni,hell i en ildfastform. Lag hvit saus,ha i ca 5 never med raspet ost og litt muskat.Hell over makaronien. Legg kutta pølsebiter,brokkolitopper og mais i formen,og bland godt. Legg revet ost på toppen,
sett formen inn i ovnen og la den stå på midterste rille i ca 15-20 min på 200 grader.
Dagens middagstips fra denne kanten ;)

Ellers så er det halloween i dag folkens....er dere klare?  Jeg er av samma oppfatning i år som i fjor,liker det ikke,men alt for barna,nesten! Mats Fredrik skal ut å gå,samme søren hvordan været er,hehe. Matilde skal på dansetrening først og det er jo fra 18-19,kjernetiden for å rusle en tur ute...så vi får se hva vi gjør. Kanskje det blir en kjapp tur i gata her etter hun kommer hjem...klærna dems ligger hvertfall klare her.
Får håpe regnbygene de har meldt,holder seg laaaaangt unna.
Har DERE noen planger for Halloween???

1 kommentarer:

Therese sa...

Enig med deg, det derre Halloween-greiene er noe skikkelig herk. Liker det ikke. Synes hele konseptet er noe..ja, dritt! Haha..
Men ja, omtrent alt for barna ;-)

Middag er ikke så lett alltid, men jeg har det siste året skrevet ned i en liten almanakk hva vi har hatt til middag (også om vi har spist borte, vært i bursdag osv), og da får man til slutt en liten inspirasjonsbok man kan bruke.

I dag skal vi ha skinkestek med poteter, grønnsaker og saus, har stekrester i fryseren.. enkelt og godt!

God onsdag!

Legg inn en kommentar

♥Så hyggelig med kommentarer,og at akkurat DU vil legge igjen en liten hilsen her hos meg ♥