lørdag 22. september 2012

Årets første er igang :)

Fysjom så kaldt det var i huset her når vi sto opp til morningen i dag. Tenkte det ville gå seg til litt etterhvert....men synes det var like grøssent etter ett par timer også. Så da var det bare og komme seg ut å hente noen vedkubber.
Så her har vi i dag startet peissesongen....håper ikke den skal vedvare helt enda :)

I går fikk jeg flere forspørsler på disse lakse wrapsene jeg hadde laget,om jeg kunne dele oppskrift på disse,og klart jeg kan det. Det er den enkleste ting,og så utrolig godt.

Laksewrap!
1 liten salmalaks (evt annen laks)
vårløk
ruccolasalat
Philedelpia ost med hvitløk (eller hva du måtte ønske selv)
Kikkoman
tortilla lomper.

Jeg smører inn en tortillalompe med ett tynft lag med Philedelpia osten,legger en remse med litt ruccola sånn ca midt i lompa.Deretter legger jeg ett lag med laks som jeg har skåret opp i tynne skiver,strør over hakket vårløk,litt mere ruccola og til slutt drypp over noen dråper med kikkoman. Så ruller du lompen sammen,og vips så har du en deilig LakseWrap :)
1.liten salmalaks holder til ca 5-7 lomper,det spørs hvor tynne skiver du skjærer av laksen.
Ett tips jeg vil prøve neste gang og er og strø over noen pinjekjerner i tillegg,det synes jeg hørtes litt spennende ut.
Så som dere ser..ikke noe hokuspokus i det hele tatt.
Lykke til.

Her vet vi ikke hva vi skal spise for noe i dag...har du noen godt tips til noe enkelt godt og sunt???

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så deilig med peiskos. Her går varmepumpen for fullt. Liker ikke å bruke peisen når ungene er våkne for vi har ikke sånn grind til å ha rundt :/

Nennes sa...

Så kos :) koselig med peisvarme!

Legg inn en kommentar

♥Så hyggelig med kommentarer,og at akkurat DU vil legge igjen en liten hilsen her hos meg ♥