tirsdag 3. mai 2011

Snart 17.Mai


Så da er det vel snart på tide å sjekke ut hva som passer av sko og skjorter fra i fjor.
Regner med at det hvertfall må kjøpes inn ett par nye bunadsko,for ett av
parene fra i fjor har gått i stykker.
Så er det greit og se om Mats Fredrik har noen sko som passer...noe jeg satser
på at han har...han har vært så heldig å arve masse pensko.
Er MYE annet vi også må rekke innen 17.Mai..som å plante litt ute . . . og hadde vært
supert om vi hadde fått lagt ny grus i hele innkjørslen innen den tid,men må nok dessverre
vente på litt feriepenger da gitt . . . -Gosh,tenk hvor deilig det hadde vært med
en STOR sparekonto,HeHeHe !
Så må det oljes på trapp og terrasse !!!
Vi skal da ha litt og pusle med fremover.

Apropo 17.Mai...håper varmen har kommet tilbake innen det. For huttetu
det har jo blitt kjempe kaldt ute de siste dagene , og etter det ryktene sier,
så har det jammen snødd litt her på morran i dag også.



en av bildene som ble tatt av Trine Bjervig, til konfirmasjonen til
Ulrikke i fjor!

5 kommentarer:

Anne Karins Mat og Vin sa...

Hipp hurra for 17. mai!! En av mange gode merkedager i Norge, i tillegg til alt det vi selv finner på. Her blir det også bunader på oss jenter. Jeg har arvet min mors og vår datter fikk sin til konfirmasjonen hennes for 6 år siden. Jeg har Rogalandsbunad og hun den nye Frafjordbunaden. Flagg skal vi ha, pølser og brus skal vi spise og familiesammenkomst etter folketoget, gøy gøy gøy:)
Deilig å ha gode dager å se frem til, lykke til med forberedelsene!
Klem Anne Karin

Therese sa...

17.mai nærmer seg unektelig, ja. Vi har handla nye bunadsko til 9,5 åringen, ble noen sånne billige på Økonomisko, men de var myke og hun syntes de var gode å gå i.
Selv har jeg Klaveness bunadsko til min bunad, og det angrer jeg ikke ett sekund på at jeg brukte over 1000-lappen på (for flere år siden). De gamle jeg hadde var nesten plastikk, og det endte med katastrofe hvert år ;-). Ble visst veldig inspirert av den bunadskoen på innlegget ditt, jeg ;-)

Konfirmant på søndag her, så alt er i orden. Jeg har sydd litt om på veslas bunad (krøss i taket, som vi sier i Larvik), flytta litt knapper og lagt ned en kant. Hun er overlykkelig for å kunne bruke den 2 ganger i år!

Fint å være ute i god tid med forberedelser!

Ha en god tirsdag.

Klemmm!

ELIN sa...

Mai er en flott måned, men det er mye å planlegge. Godt å være ute i god tid, og sjekke både klær og sko. Flott bunad hun hadde. Lykke til med alle vår foreberedelsene, og ha en fin kveld. Klem fra Elin

Hegeslilleboble sa...

Så fint konfirmasjonsbilde!!
Du sa noe der ja, sko!!! Gurimalla, må snu meg rundt og se om de to eldste har sko som passer..... Takk:)

Hild Frøya sa...

Jeg håper også at været er fint på 17 mai, for jeg kjøpte verdens flotteste kjole igår, og VIL bruke den på 17 mai, men jeg vil jo helst ikke fryse da.

Legg inn en kommentar

♥Så hyggelig med kommentarer,og at akkurat DU vil legge igjen en liten hilsen her hos meg ♥