onsdag 29. september 2010

Mmm...fårikål middag

Nå står fårikålen og puttrer på komfyren..og den herlige lukten brer seg utover huset her. Det gir en skikkelig lukt av  HØST synes jeg....Mmm,gleder meg til middag i dag!

I går kveld dro Kittelsen og jeg en tur til Therese...og vi ble sittende ute og skravle ett par timer. Og merket
det ikke så veldig før vi skulle gå...MEN huttetu så kaldt det var. Bilen viste at det bare var 2grader ute. Tok laaang tid før jeg fikk tilbake varmen. Lå lenge etter jeg hadde lagt meg i natt også og frøys. Så i dag kommer vinter dundyna på plass.Brrr,hæler ikke ei sånn natt til!

I ettermiddag er det fotballtrening for Mats Fredrik,så han kommer bare kjapt innom for å spise middag før det er rett avgårde igjen....

Men det spørs vel i det heletatt om han vil ha middag i dag,fårikål er neppe han sin favoritt middag. Er vel bare Ulrikke og jeg som synes det er super godt. Ikke det,Mats Fredrik har virkelig kommet seg i matveien han,han var nemlig ekstrem kresen tidligere...Men nå prøver han litt av hvert. Men en ting han ikk er glad i,det er saus. Han spiser helst potetene tørre...Å jeg,jeg kan jo ikke skjønne at han orker det engang...Så tørt!


I kveld skal vi på foreldremøte på skolen,denne gangen for Mats Fredrik. Og atter engang,er det foreldrene til gutta som skal ha med seg noe å bite i....tror nemlig det har vært det til hvert møte,hihi.
Men no problemo...vi skal ta med oss smurte vestlandslefser,smurt med en deilig smørkrem av melis,kanel og smør. Mmmm,er så digg atte.

Men sånn ellers i dag...........Tja,alt det dere andre pleier tipper jeg,vasker klær,støvsuge,legge vekk klær,rydde...Å ja,så MÅ jeg huske å bytte ut disse dynene!!!

Ha en fin fin dag da..og dagens go'låt jeg hører på i dag er Orup




4 kommentarer:

kimberlee.blogg.no sa...

Mmmmm.. Fårlikål er kjempegodt...

Skjerstad sa...

Hei :)
Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min :) Fårrikål er et must på høsten ;) Vi hadde det på lørdag , søndag var det lammestek , oi så var det rester mandag og tirsdag , da sa sønnen på 13 : Mamma nå er jeg litt lei lam ;) Hi hi , i dag ble det kylling ;)

Ha en fin dag videre :)
Klem fra meg :)

Therese sa...

Jeg laget fårikål i går - nydelig! :-)
Kos dere.

Hege sa...

Skjerstad : Enig med deg,fårikål og lammelår er ett must ja! Men skjønner at sønnen ble en smule lei,hihi. Men gooosh så godt det er.
Takk for besøk tilbake på min blogg :o)

Legg inn en kommentar

♥Så hyggelig med kommentarer,og at akkurat DU vil legge igjen en liten hilsen her hos meg ♥