fredag 17. september 2010

Fuglelopper er noe dritt!!

Tidlig i forrige uke oppdaget vi at Mats Fredrik hadde flere stikk  på det ene beinet sitt. Eneste vi har kommet frem til at det kan være,er fugleloppebitt. Har skiftet sengetøy,og har prøvd å holde katten unna soverommet...ikke alltid lett for ungene å huske å lukke døra,så da smetter han så fort han har mulighet inn der. Men det hNå aar hvetfall gått greit. Ingen flere stikk og de andre stikkene er nesten borte.
MEN i dag,da hadde han  fått stikk igjen....Stakar'n! Og de klør kjempe masse. Nå har jeg nok engang dratt av sengetøyet,slengt sengetøyet på kokevask....Så lurer jeg på om jeg skal putte dyna og puta i fryseboksen faktisk. Noen av dere lesere som kan noe om dette????
Har også drypt katten med ett sånt middel man bruker mot lopper. Kan jo ikke 100% sikkert garantere at det kommer fra katta,men sansynligheten er vel størst der.

Tar gjerne imot info hvis noen andre har vært borti det samme.

Nå skal vi ned å ta helghandelen...Adios!

                                         

4 kommentarer:

Anonym sa...

Legg dyne og pute i fryser'n, det tar livet av dritten mener jeg å huske! Ikke mye morro, stakkars Matser'n! Ha en herlig helg:)
Klem Line

Anonym sa...

Stakkars Matsern da :-)
Håper det går fort over...
Legg dyne og pute i frysern noen timer,,rist godt etterpå.
Støvsug madrassen, senga og godt rundt der.
Ha en fin helg da,,takk for i går :-))))

Lykkeliten sa...

Æsj, for noe ukoselig dritt:(
Har null peiling, har ikke hørt om fuglelopper før... Men håper dere blir kvitt de, så han slipper å klø sånn!

Ha en fantastisk fredagskveld!
Klem♥

Therese sa...

Jeg var også plaget av det en periode da jeg var liten - fikk stooore hovne stikk. En gang fikk jeg på leggen, og beinet ble som en stokk. Vi hadde ikke katt, men pappa fant ut at det var et fuglerede i et gammelt tre utenfor og at de kom derfra (mamma tørket tøy på snora under, samt at det var farlig nærme rommet mitt). Det gikk over etterhvert.
Etter det kokvasker jeg alltid sengetøyet - for hvis det er noe dritt i sengetøyet så dør det ikka alltid av 60 grader (og det er ikke alltid maskinen vasker 60 grader selv om den liksom skal det).

Håper han blir bedre og at dere får has på det.

God helg!

Legg inn en kommentar

♥Så hyggelig med kommentarer,og at akkurat DU vil legge igjen en liten hilsen her hos meg ♥