mandag 14. november 2011

Tapas - Help me????

Hu hei og god mandag!
Nå er det under en uke igjen før det braker løs med
40-årslag her hjemme.
Og vi skal servere tapas....og da trenger jeg litt hjelp av dere 
Det er jo utrolig mye godt man kan lage til ett sånt tapas bord.
Her er listen over ting vi til nå har planlagt :
Marinert scampi,laks i lompe,fylte egg,kyllingnuggets,kyllingvinger,kjøttboller,
pai,reker,roasbeef,potetsalat,pastasalat,salat,focaccia.
Så pleier man vel å ha litt sånn annet tilbehør også,gjør man ikke det ??
Har ikke spist så mye tapas før,så her må vi bare prøve oss frem.

Kom med forslag!!!

3 kommentarer:

Fotograf Trine Bjervig sa...

Jeg har en tapasbok hvis du vil låne :)

Marimor sa...

Heisann:)
Så masse deilig!
Du må ha aioli til, det er et must.
Oliven er også veldig godt til!
Bruschetta er også enkelt og godt.

Tapas er noe av det beste jeg vet:)

LYKKE TIL!

Klem Mari

Therese sa...

Tapas er kjempegodt!
Hvor mange forskjellige småretter du trenger, er jo avhengig av antall gjester også.

Et godt tips er å google på cateringfirmaer og se hva de serverer på sine tapasmenyer, da får man gode forslag.

Jeg laget tapasfest for et par år siden, og det er superdeilig.
Når jeg ser menyen din så ser jeg både litt spansk tapas, og litt godt gammeldags koldtbordmat. Vet ikke om det er bevisst, men det er ganske enkelt å finne tapasretter nok til veldig mange personer.

Lefseruller med laks/spekeskinke er et must for meg. Og kyllingkebab (på pinne..supergodt), mozarellasalat (mozarella, tomat, rødløk, basilikumblader), stekte poteter med chili og urter, spanske kjøttboller, marinert scampi.. jeg kunne fortsatt i det uendelige, kjenner jeg.

Lykke til!! Gøy å lage tapas! :-)

Klem fra Therese

Legg inn en kommentar

♥Så hyggelig med kommentarer,og at akkurat DU vil legge igjen en liten hilsen her hos meg ♥