søndag 23. november 2008

Oreokake...med Oppskrift

Oreo Dream
Indigrienser:
Ca. 450 g Oreo Cookies
100 g smeltet smør
2 pk. Tine kremost naturell
2,5 dl melis
3,5 dl kremfløte
2,5 spiseskjeer sukker
1 pose Toro sjokolademousse
3 dl melk(til moussen)
Form: 24 cm rund uten bunn settes på fatet du skal servere kaken på.
Slik gjør du:
Del av 1/4 del av oreo kjeksen og legg dem tilside – disse brekkes opp i småbiter. Resten av kjeksen smuldres opp til veldig små biter(jeg pleier å legge de i en dobbel brødpose når jeg skal knuse dem). Smelt smør, og hell over kakesmulene - bland dette til en jevn masse som tilslutt smøres ut i bunnen på formen.
Bland kremost og melis til en luftig og kremet masse(jeg bruker miksmaster til dette). Pisk deretter krem av fløten og sukkeret(i egen bolle). Bruk ca halvparten av den stivpiskede kremen til å røre forsiktig inn i den ferdige ostemassen(her bruker jeg slikkepott). Smør massen over kakebunnen og legg halvparten av oreo kjeksen du har satt til side over. Sett kaken i kjøleskap i 30 minutter.
Lag sjokolademousse etter anvisningen på pakken. Rør inn det du har igjen av oreo kjeksen i moussen. Smør moussen over kaken og sett i kjøleskap i ytterligere 1 time.
Legg så et tynt lag med krem på toppen til slutt. Pynt med vanlig sjokoladesaus eller mer oreo kjeksbiter. Sett kaken i kjøleskap i noen timer til slik at den får ”satt seg”.
Kaken smaker best om du lar den stå avkjølt en stund, gjerne til dagen derpå. Før servering løsner du kakeformen med en kniv - nå er den klar til servering!
Lykke til og velbekomme!

2 kommentarer:

Gro sa...

Jeg har ikke fått smake vet jeg. :-(

Upsidaysi sa...

mmmmmmm


oppskrift da ;) ?

Legg inn en kommentar

♥Så hyggelig med kommentarer,og at akkurat DU vil legge igjen en liten hilsen her hos meg ♥